Reklamační řád
REKLAMAČNÍ ŘÁD
obchodní společnosti Topíme&Chladíme s.r.o., IČO: 06000169, DIČ: CZ06000169, se sídlem Ostravská 779, 289 23 Milovice, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 273827 (dále jen „Topíme&Chladíme s.r.o.“ nebo „prodávající“)
I. Všeobecná ustanovení
- Reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „OZ“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“) a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „zboží“), u něhož jsou uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“).
- Reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek internetového prodeje obchodní společnosti Topíme&Chladíme s.r.o. Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas s Obchodními podmínkami internetového prodeje obchodní společnosti Topíme&Chladíme s.r.o. a s tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že se nimi před uzavřením kupní smlouvy řádně seznámil.
- Zákazníkem internetového obchodu eshop-topime-chladime.cz Topíme&Chladíme s.r.o. je: i) spotřebitel je ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) Zákona o ochraně spotřebitele, každá fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání, (dále jen „spotřebitel“), nebo ii) podnikatel, u kterého je z okolností uzavření kupní smlouvy zřejmé, že se koupě týká jeho podnikatelské činnosti (dále jen „podnikatel“), nebo iii) podnikatel, u kterého není z okolností uzavření kupní smlouvy zřejmé, že se koupě týká jeho podnikatelské činnosti (dále jen „nepodnikatel“) (tyto tři typy zákazníků společně dále jen „kupující“).
II. Práva z odpovědnosti za vady zboží
- Kupující je povinen řešit zjevné poškození zboží nebo jeho obalu ihned při doručování a sepsat případné nesrovnalosti do předávacího protokolu (přepravního listu). Kupující není povinen takovéto zboží od dopravce převzít a o zjištěném poškození bez zbytečného odkladu informuje prodávajícího. Kupující v den převzetí řádně zkontroluje neporušenost zboží a kompletnost jeho příslušenství.
- Při osobním odběru kupujícím, je okamžik převzetí zboží okamžikem přechodu nebezpečí škody na zboží z prodávajícího na kupujícího. Jestliže kupující zboží neprohlédne při převzetí, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce pouze tehdy, pokud prokáže, že tyto vady (např. chybějící příslušenství) mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží. Pozdější reklamace neúplnosti zboží nebo vnějšího poškození zboží nezbavuje kupujícího práva zboží reklamovat. Prodávající má však možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
- Reklamaci zboží může spotřebitel uplatnit osobně v provozovně prodávajícího na adrese Ostravská 779, 28923 MIlovice, nebo reklamované zboží zaslat přepravní službou na výše jmenovanou adresu provozovny prodávajícího.
- V případě, že kupující bude zasílat zboží prodávajícímu přepravní službou, je povinen zabalit reklamované zboží do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. U křehkého zboží označí kupující zásilku příslušnými symboly. Zásilka by měla obsahovat reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství), detailní popis reklamované závady, správné kontaktní údaje kupujícího a kopii dokladu prokazujícího zakoupení zboží u prodávajícího.
- Kupující je povinen prokazatelným způsobem doložit, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího. Za optimální lze považovat originál dokladu o zakoupení zboží nebo řádně vyplněný záruční list.
- Práva z odpovědnosti za vady zboží se nevztahují zejména na případy, kdy vada vznikla:
a) mechanickým poškozením zboží,
b) prokazatelně nedovolenými zásahy do přístroje, živelnou katastrofou, mechanickým poškozením nebo byly-li odstraněny nebo poškozeny plomby v případě, že je zboží plombami opatřeno,
c) elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
d) prokazatelně nesprávným užíváním,
e) užíváním v rozporu s návodem k použití nebo pokyny uvedenými na obalu nebo v záručním listu,
f) užíváním v rozporu s obecně známými pravidly užívání,
g) prokazatelně používáním v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo výrobcem určeno nebo které jednoznačně vyplývá z povahy věci,
h) prokazatelně neodbornou instalací a obsluhou,
i) pokud předložený záruční list vykazuje zjevné známky provedených změn údajů nebo je-li na zboží odlišné výrobní číslo od toho, jež je uvedeno v záručním listu. - Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním, u zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u použitého zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou mělo zboží při převzetí kupujícím.
- Vada, která vznikla neodbornou montáží nebo jiným neodborným uvedením do provozu, je považována za vadu, pokud tato montáž nebo uvedení do provozu byly sjednány v kupní smlouvě a provedeny prodávajícím nebo jinou osobu zastupující prodávajícího.
- Je-li obsahem balení či předmětem koupě spotřební materiál (např. baterie, akumulátor, apod.), bývá jeho obvyklá životnost při běžném užívání 6 měsíců, není-li výslovně uvedeno jinak. Právo spotřebitele reklamovat zboží v zákonné záruční lhůtě tím není dotčeno. Spotřebitel však musí přihlížet ke skutečnosti, že záruka se nevztahuje na opotřebení zboží nebo jeho dílů způsobené obvyklým užíváním a nelze ji tak zaměňovat s životností.
- Na výslovnou žádost spotřebitele je prodávající povinen poskytnout spotřebiteli písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem (záruční list). Záruční list musí obsahovat název nebo obchodní firmu, IČO a sídlo prodávajícího. Umožňuje-li to povaha zboží, postačuje namísto záručního listu vydat spotřebiteli doklad o zakoupení zboží obsahující údaje jako záruční list. Pokud je poskytována delší než zákonná záruční doba, určí prodávající podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.
III. Vyřízení reklamace
- V případě uplatnění reklamace spotřebitelem rozhodne prodávající nebo jím pověřený pracovník o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Spotřebiteli musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s ust. § 605 OZ. Po uplynutí této lhůty se spotřebiteli přiznávají stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Lhůta 30 dnů není závazná vůči podnikateli/nepodnikateli.
- Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu veškerou součinnost k ověření existence reklamované vady a k jejímu odstranění (včetně vyzkoušení nebo demontáže zboží). Kupující je při uplatnění reklamace povinen předat zboží čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami.
- Kupující je povinen předat zboží do reklamačního řízení kompletní včetně všech součástí a příslušenství. V případě, že kupující nedodá zboží kompletní a jeho kompletnost je nezbytná ke zjištění existence reklamované vady a/nebo k jejímu odstranění, běh lhůty pro vyřízení reklamace začíná až dodáním chybějících částí zboží.
- Prodávající při převzetí zboží k reklamačnímu řízení neodpovídá za data a informace kupujícího, jež jsou uloženy na pevných discích, pamětích či dalších nosičích informací, jež jsou součástí zboží přebíraného k reklamaci, ani za případnou ztrátu takových dat a informací.
- Při uplatnění reklamace obdrží kupující písemné potvrzení - reklamační protokol, který mu slouží jako doklad při vypořádání reklamace. Kupující je povinen při sepisování reklamačního protokolu uvést veškeré požadované údaje, jejichž úplnost a správnost potvrzuje podpisem reklamačního protokolu. V reklamačním protokolu jsou informace, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace je kupujícím požadován. Pokud kupující výrobek do reklamačního řízení zaslal přepravní službou, obdrží reklamační protokol e-mailem.
- Spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, prokáže-li se uplatněná reklamace důvodnou, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Jedná se zejména o poštovné za zaslání reklamovaného zboží. Spotřebitel o proplacení těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
IV. Odmítnutí přijetí do reklamace
- Prodávající je oprávněn odmítnout přijetí zboží do reklamace, pokud je zboží výrazně znečištěno nebo jsou výrazně znečištěny jeho součásti, přičemž znečištění není důsledkem reklamované vady.
- Prodávající je oprávněn odmítnout reklamaci zboží také v případě, že zboží není předáváno v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami.
V. Vyzvednutí zboží z opravy
- Po vyřízení reklamace prodávající informuje kupujícího prostřednictvím e-mailu. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení zasláno na adresu kupujícího.
- Prodávající vydá, případně zašle kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém je uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.
- V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží ze záruční opravy do 1 měsíce od uplynutí doby, kdy záruční oprava byla vyřízena, je kupující povinen zaplatit prodávajícímu poplatek za uskladnění ve výši 50 Kč za každý započatý den prodlení s vyzvednutím zboží.
- Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, který obdržel při přijetí o zboží do reklamace, popř. musí prokázat svou totožnost.
Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti spolu s Obchodními podmínkami internetového prodeje obchodní společnosti Topíme&Chladíme s.r.o. dne 20. ledna 2025